16.04 | Webinar dla szkół i bibliotek o tym, jak rozmawiać z dziećmi o wojnie
Zapraszamy na specjalny webinar nauczycieli, bibliotekarzy oraz pedagogów i psychologów pracujących w szkołach, w których uczą się dzieci migranckie, a także rodziców, którzy czasem nie wiedzą, jak odpowiedzieć na trudne pytania. Jak udzielać wsparcia i budować szacunek do migrantów i jak pomóc dzieciom odnaleźć się w nowym kraju?
16 kwietnia
godz. 16.00–17.00
„Ustyma ze strachu aż ścisnęło w żołądku. Nie mógł myśleć jednocześnie o Muszce i o minach. Takie rzeczy nie powinny istnieć jednocześnie”*
Wojna i kryzysy uchodźcze nie powinny dotyczyć dzieci. Ale niestety dotyczą, niezależnie od tego, jak bardzo my, dorośli, staramy się, by tak nie było. Jednocześnie to my, dorośli, ten świat wojny i kryzysów tworzymy. I to do nas należy obowiązek jego objaśniania. Z pomocą mogą przyjść książki. Na spotkaniu poznacie niezwykłe pozycje. Trudne, wzruszające i piękne jednocześnie, poruszające tematy, przed którymi, choćbyśmy bardzo chcieli, nie uchronimy najmłodszych. Zwłaszcza że dzieci widzą i wiedzą więcej, niż nam się wydaje.
Podczas webinaru psycholożka Urszula Lewoc pokaże, w jaki sposób można wykorzystać książki do wyjaśnienia, czym są wojna i migracja, ale też dom i rodzina. Opowie także o sile płynącej z różnorodności – różnorodności kultur, bo emocje pozostają uniwersalne, niezależnie od miejsca i wieku.
Dla osób, które będą uczestniczyć w webinarze, przygotowaliśmy również dwa scenariusze lekcji wychowawczych opartych na książkach Wydawnictwa Dwie Siostry.
Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Obowiązują zapisy poprzez formularz zgłoszeniowy.
FORMULARZ ZAPISÓW
*cytat pochodzi z książki Oli Rusiny Morele rozkwitają nocą, w tłumaczeniu Joanny Majewskiej-Grabowskiej
Biogram prowadzącej:
Urszula Lewoc – psycholożka i edytorka w trakcie studiów podyplomowych z psychologii edukacyjnej z przygotowaniem pedagogicznym. Na co dzień pracuje z osobami z niepełnosprawnościami i ich bliskimi, redaguje i koryguje książki, niedługo rozpoczyna również pracę terapeutyczną z dziećmi. Po rozpoczęciu pełnoskalowej agresji Rosji na Ukrainę zaangażowała się w pracę z osobami uchodźczymi. Podczas webinaru postara się przekuć w praktykę miłość do książek dla dzieci i młodzieży, zapędy psychoedukacyjne oraz wizję inkluzywnego, empatycznego świata.