+

Zapraszamy do udziału w czwartej edycji międzynarodowego konkursu na projekt ilustrowanej książki dla dzieci JASNOWIDZE!


Dziedzina książki dziecięcej to intrygująca i niewyczerpana przestrzeń, w której wiele pozostało jeszcze do odkrycia. My zaś chcemy wspierać twórców, dla których ważne jest, aby do dzieci trafiały nowe piękne książki, wartościowe zarówno ze względu na treść, jak i formę. Dlatego kolejny raz zapraszamy autorów, ilustratorów, grafików i wszystkich książkotwórców z Polski i zagranicy do udziału w międzynarodowym konkursie na projekt ilustrowanej książki dla dzieci Jasnowidze!

Ze względu na trwające zagrożenie epidemiczne ta edycja będzie nieco inna niż poprzednie. Zmieniamy nieznacznie zasady zgłaszania prac i formułę obrad jury, a dla laureatów mamy nową, atrakcyjną niespodziankę!

Jest to już czwarta edycja konkursu. Do trzech poprzednich edycji zgłoszonych zostało w sumie ponad 1500 prac z całego świata! Na podstawie zwycięskich projektów powstają książki, które sukcesywnie trafiają na księgarskie półki, a z wybranymi twórcami wydawnictwo nawiązuje współpracę przy kolejnych książkowych projektach.

Poza książkami owocem każdej edycji konkursu jest wystawa złożona z kilkudziesięciu najciekawszych projektów. Wystawy pokonkursowe udostępniane są szkołom, bibliotekom i instytucjom kulturalnym. Te z poprzednich edycji można było oglądać w kilkunastu miastach w Polsce.

Celem konkursu jest inicjowanie procesu tworzenia nowych wartościowych książek dla dzieci, a także stwarzanie utalentowanym projektantom, ilustratorom i autorom tekstów możliwości zaistnienia na rynku wydawniczym. Chcemy pobudzić wyobraźnię drzemiącą w twórcach i zachęcić ich do stworzenia przemyślanego i dopracowanego projektu książki dla najmłodszych czytelników, który ma realne szanse na wydanie. Osoby biorące udział w konkursie muszą wykazać się pomysłowością, dobrym warsztatem oraz wrażliwością na dziecięcy świat. Konkurs jest skierowany przede wszystkim do projektantów książek, studentów uczelni artystycznych, ilustratorów i autorów, jednak serdecznie zachęcamy do udziału wszystkich chętnych.

Już po raz drugi z rzędu konkurs Jasnowidze został wysoko oceniony przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego: jego organizacja jest dofinansowana ze środków pochodzących z Funduszu Promocji Kultury!

Jak wyglądać będzie czwarta – pandemiczna – edycja konkursu JASNOWIDZE?

Do udziału w konkursie zapraszamy debiutantów i doświadczonych twórców, z Polski i z zagranicy, występujących indywidualnie lub zespołowo. Uczestnicy muszą mieć ukończone 18 lat.

Przedmiotem Konkursu jest projekt ilustrowanej książki dla dzieci w języku polskim lub angielskim. Praca konkursowa powinna zawierać scenorys (storyboard) lub scenariusz (konspekt) całej książki, streszczenie w języku polskim i angielskim (w wypadku tekstów napisanych po angielsku – tylko w języku angielskim) oraz 3 gotowe rozkładówki.
 
Nowością tej edycji jest to, że zgłoszenia przyjmowane będą tylko drogą elektroniczną!

Zgłoszenia należy dokonać do 15 grudnia 2020 poprzez:
a)  wypełnienie formularza zgłoszeniowego online
oraz
b)  załączenie do formularza online plików cyfrowych zawierających pracę konkursową lub zamieszczenie w formularzu linku umożliwiającego ściągnięcie tych plików.
 
Nie przyjmujemy prac konkursowych wysłanych tradycyjną pocztą lub kurierem. Prace konkursowe należy złożyć wyłącznie w formie plików.

Proces zgłoszenia do konkursu opisany jest szczegółowo w sekcji FAQ. 

Zapraszamy także do dołączenia do wydarzenia konkursowego na Facebooku.

Wszystkich, którzy szukają ilustratora/ilustratorki lub autora/autorki tekstu do współpracy przy tworzeniu konkursowego projektu zapraszamy do facebookowej grupy „JASNOWIDZE, łączcie się! / CLAIRVOYANTS, get together!” , w której możecie łączyć się w twórcze pary.
 
Prace konkursowe będą oceniane przez dwa niezależne jury:

• Jury międzynarodowe w składzie: Jutta Bauer, Romana Romanyszyn, Joanna OlechPiotr Socha.
• Jury Wydawnictwa Dwie Siostry w składzie: Ewa Stiasny, Jadwiga JędryasMaciej Byliniak.

Ocenie podlegać będą przede wszystkim jakość artystyczna projektu, oryginalność, forma pobudzająca dziecięcą wyobraźnię i treść uwzgledniająca dziecięcą wrażliwość. Inaczej niż w poprzednich edycjach, tym razem jurorzy będą obradować zdalnie, za pośrednictwem internetu.

W Konkursie tradycyjnie przewidziane są 3 kategorie nagród:

• Nagroda główna w wysokości 2500 euro oraz dwa wyróżnienia honorowe – przyznawane przez jury międzynarodowe.
• Nagroda w postaci wydania książki przyznawana przez jury Wydawnictwa Dwie Siostry.
• Udział najlepszych nadesłanych projektów w wystawie pokonkursowej.

Tym razem na laureatów czeka dodatkowa niespodzianka!
W drugiej połowie maja 2021 odbędzie się wernisaż wystawy ponkonkursowej, a zaraz po nim zaprosimy autorów nagrodzonych i wyróżnionych w tej edycji prac na warsztaty masterclass, które poprowadzą jurorzy czwartej edycji konkursu!
 
Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 1 kwietnia 2021 roku na stronie internetowej konkursu.
Przed zgłoszeniem pracy prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz sekcją FAQ, gdzie znajdują się odpowiedzi na najczęstsze pytania.

Regulamin konkursu:
strona www
- plik PDF do pobrania TUTAJ.

Aplikuj tutaj: FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY ONLINE

Informacja prasowa: PDF

Jury IV edycji

Jury międzynarodowe

Jutta Bauer
Wybitna niemiecka autorka i ilustratorka licznych książek dla dzieci. Dwukrotna laureatka Deutscher Jugendliteraturpreis, najważniejszej niemieckiej nagrody w dziedzinie książki dziecięcej: w  2001 otrzymała ją za książkę „Schreimutter”, a w 2009 za całokształt pracy ilustratorskiej. W 2010 roku została uhonorowana najwyższym wyróżnieniem dla autorów i ilustratorów książek dla dzieci – nagrodą im. Hansa Christiana Andersena przyznawaną przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Przyjaciół Książki dla Młodych (IBBY International). Jej książki tłumaczone są na wiele języków i nagradzane na całym świecie.
(zdj. Karen Seggelke)

Joanna Olech 
Ceniona autorka i ilustratorka książek dla dzieci i młodzieży. Publikuje artykuły i recenzje na temat literatury dziecięcej. Jest także współautorką podręczników szkolnych do języka polskiego i ekspertką Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Jej liczne książki cieszą się ogromną sympatią czytelników i zdobyły wiele nagród i wyróżnień (m.in. Nagrodę Literacką im. Kornela Makuszyńskiego oraz tytuł Dziecięcego Bestselleru Roku). Jest mamą trojga dzieci – Miziołka, Kaszydła i Małego Potwora.

Romana Romanyszyn 
Wielokrotnie nagradzana ukraińska artystka. Razem z Andrijem Łesiwem tworzy Art Studio Agrafka, które ma na koncie kilka autorskich książek – w tym „Wojnę, która zmieniła Rondo” (wyd. pol. 2016) – i ilustracje do wielu innych. Projekty Agrafki trzykrotnie zdobyły prestiżowe laury w Bolonii: dwa razy były to wyróżnienia, raz – nagroda główna BolognaRagazzi.
(zdj. Valentyn Kuzan)

Piotr Socha 
Grafik, projektant, ilustrator. Absolwent Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Jeden z najpopularniejszych polskich ilustratorów prasowych, znany z rysunków pełnych poczucia humoru. Współpracuje z wieloma znaczącymi pismami, dziennikami i telewizją. Zajmuje się także projektowaniem książek, gier planszowych i logotypów. Jest twórcą wydanych przez Dwie Siostry książek „Pszczoły” i „Drzewa”, które zostały przetłumaczone na ponad 30 języków i zebrały wiele nagród w Polsce i na świecie.

Jury Wydawnictwa Dwie Siostry

Ewa Stiasny 
Współwłaścicielka Wydawnictwa Dwie Siostry. Ukończyła warszawską Akademię Sztuk Pięknych. Projektuje i ilustruje książki. 

Jadwiga Jędryas
Współwłaścicielka Wydawnictwa Dwie Siostry i tłumaczka wielu książek z jego katalogu. Absolwentka Lingwistyki Stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim.

Maciej Byliniak
Redaktor, tłumacz, autor książek dla dzieci. Od 2007 roku sprawuje opiekę redaktorską nad publikacjami Dwóch Sióstr. 

Trójka jurorów wchodzących w skład jury wydawniczego działa od lat na polskim i międzynarodowym rynku wydawniczym, współtworząc zespół Wydawnictwa Dwie Siostry i tworząc jego profil wydawniczy. Dzięki ich pracy wydawnictwo znane jest ze szczególnej dbałości o jakość estetyczną książek ilustrowanych dla dzieci oraz ze współpracy z wybitnymi twórcami projektów i ilustracji książkowych.

Wyniki czwartej edycji międzynarodowego konkursu na projekt książki ilustrowanej JASNOWIDZE

W ostatnim czasie wszyscy musieliśmy stawić czoła nieprzewidzianym sytuacjom i dostosować się do nowych warunków. Również formuła konkursu Jasnowidze w tej edycji uległa znaczącym zmianom. Prace nadsyłano wyłącznie w wersji cyfrowej, a jury spotykało się i obradowało zdalnie. Czy to ze względu na tę formułę, czy większą ilość czasu spędzanego w domu i potrzebę twórczego spożytkowania energii, czy po prostu w następstwie rosnącej z każdą edycją rozpoznawalności konkursu, otrzymaliśmy w tym roku rekordową liczbę prac – aż 1063 projektów z 76 krajów. Po raz pierwszy liczba projektów z zagranicy przekroczyła liczbę zgłoszeń od polskich artystów.


Wszystkie projekty były oceniane przez dwie niezależne komisje jurorskie, które przyznały nagrody i wyróżnienia.

Jury międzynarodowe

Jury międzynarodowe w składzie: Jutta Bauer, Romana Romanyszyn, Joanna OlechPiotr Socha przyznało jedną nagrodę główną w wysokości 2500 euro, trzy równorzędne wyróżnienia oraz jedno wyróżnienie specjalne.


Werdykt jury międzynarodowego

Nagroda główna: „Ola w rafie”Nina Budzyńska, Polska
 
„Ola w rafie” to świetny przykład tego, jak z humorem opowiadać o poważnych sprawach, w tym przypadku o zmianach klimatycznych i umieraniu rafy koralowej. Współczesne dzieci potrzebują nowoczesnych bajek, w których czarnymi charakterami nie będą już czarownice i smoki, ale nieekologiczna produkcja i plastikowe śmieci. I taka właśnie jest ta książka.
Jest też ryzykowna, a my uwielbiamy ryzykowne książki. Są potrzebne w oceanie nudnych, słodkich i komercyjnych tytułów. Pojawiająca się w zakończeniu Godzilla to pomysł wariacki i zaskakujący, a jednocześnie uzasadniony. Widzimy w niej symbol wielkich, rewolucyjnych zmian, których potrzebujemy. Postępując jak nieśmiałe owieczki, nie rozwiążemy problemów naszej planety. Potrzebujemy rozwiązań takich jak Godzilla.
Cała opowieść jest bardzo syntetyczna, wręcz minimalistyczna. Ten minimalizm sprawia, że przekaz jest czytelny i jasny. Jednocześnie jej styl jest bardzo zabawny, choć w kontekście tematu książki brzmi to paradoksalnie.
Kolejne rozkładówki przykuwają uwagę śmiałymi, ale wyważonymi kompozycjami, typografią i żywymi kolorami na białym tle dającym równowagę. A także wspaniałą grą kontrastów – skal, kolorów, form, mocnych plam i cienkich linii, i wreszcie – tego, co surrealistyczne, i tego, co rzeczywiste. Styl ilustracji przypomina nieco naiwne dziecięce rysunki wykonane ołówkami i flamastrami, jednak ten wybór techniki nie powinien nas zwieść – ten projekt jest bardzo dojrzały i przemyślany, a autorka czuje się tu jak ryba w wodzie.

Wyróżnienie: „This is Not My Home”, tekst: Vivienne Chang, ilustracje: Eugenia Yoh, Stany Zjednoczone

Prosta, bezpretensjonalna książka, która ze zrozumieniem i empatią opowiada o tym, z czym czasem mierzy się każdy z nas: o zmianach. A konkretnie – o przeprowadzce małej dziewczynki, Lily, do obcego kraju: ze Stanów Zjednoczonych na Tajwan. W nowym miejscu bohaterka nie rozumie języka, nie smakują jej lokalne potrawy, dziwią obyczaje. Smutna i rozżalona tęskni za tym, co znane i… utracone. Smutek nie trwa jednak wiecznie. Powoli, nie bez trudu, dziewczynka oswaja nową, egzotyczną rzeczywistość.
Każde dziecko (na równi z dorosłymi) doświadcza takich „przeprowadzek” po wielekroć. By odnaleźć się w prostej historii o Lily, nie trzeba przemierzać całego globu w poprzek. Niekiedy pierwszy dzień w szkole bywa dziecięcą „przeprowadzką na Tajwan”.
Autorka ilustracji znalazła dla tej historii znakomity graficzny ekwiwalent – opowiedziała ją za pomocą lapidarnego, przyjaznego rysunku i pastelowej gamy kolorystycznej. Wykorzystała formułę komiksowych kadrów, które nieustannie zmieniają proporcje i dają efekt oglądania zdjęć. Bohaterowie książki są naszkicowani lekko, bez wysiłku, a jednocześnie świetnie scharakteryzowani. Bez trudu odczytujemy emocje Lily. Elegancka prostota ilustracji celnie akcentuje to, co ważne, bez nadmiernego gadulstwa. Ta formalna powściągliwość czyni książkę czytelną nawet dla całkiem małych dzieci.
Wspaniała, pozytywna historia nasycona cierpliwością i miłością. Była jedną z dwóch głównych kandydatek do nagrody głównej – do zwycięstwa zabrakło jej bardzo niewiele.

Wyróżnienie: „Blue Car”, Oleksandr Shatokhin, Ukraina
 
“Blue Car” to silent book o karkołomnej, zwariowanej fabule: opowiada o przyjaźni samochodu i małej rybki. Brzmi to nieprawdopodobnie, ale ta niezwykła historia jest świetnie opowiedziana. Autorowi udało się zamknąć ją w kształt logicznie ułożonej opowieści graficznej. Projekt ma filmowy charakter, wyróżnia się dynamicznym stylem, bogactwem i różnorodnością kadrów. Każda rozkładówka zaskakuje grą kontrastów kolorystycznych, kontrastami ciemności i światła, zmianami skali i punktów widzenia. Autor znakomicie ogrywa linię horyzontu, korzysta ze zbliżeń i dalekich planów. Opowiedzieć historię samym obrazem, bez użycia tekstu, to duża sztuka. Tu się ona udała.

Wyróżnienie: „Ślonskie abecadło”, Adam Skrzypiec, Polska
 
„Ślonskie abecadło” to książka designerska, ilustrowane abecadło i leksykon gwary śląskiej w jednym. W czasach całkowitej globalizacji bardzo ważne jest sięganie do kulturowych korzeni i podkreślanie tego, co w nich wyjątkowe. Równie ważna jest nowoczesna interpretacja tradycji, dzięki której może ona przetrwać. Ten projekt spełnia oba te wymagania. Autor zręcznie posługuje się językiem ikony, znaku. Prosta, geometryczna grafika cyfrowa doskonale współistnieje tu z gwarowymi słowami. Ten kontrast nowoczesnego i dawnego świetnie działa, ukazując kulturę regionalną w świeży sposób. Słownikowa forma pozostawia przestrzeń dla fantazji odbiorcy, książka skorzystałaby jednak, gdyby przedstawionym słowom towarzyszyły krótkie objaśnienia.

Wyróżnienie specjalne za oryginalną i ważną koncepcję:
„Zamigaj mi!” – seria gier i książeczek dla dzieci i rodziców do nauki polskiego języka migowego, Oliwia Michniewska i Paulina Szuścik, Polska
 
Choć projekt ten pod względem graficznym nie jest do końca satysfakcjonujący, zasługuje na wyróżnienie ze względu na oryginalną koncepcję. Idea autorek jest kompletna i logicznie uporządkowana – obejmuje serię książeczek i gier oraz aplikację do nauki polskiego języka migowego. To próba połączenia światów osób Głuchych i słyszących, zniwelowania bariery komunikacyjnej między niesłyszącymi dziećmi i słyszącymi rodzicami. Świetny, bardzo pożyteczny i merytorycznie dopracowany projekt do wspólnej, rodzinnej zabawy i nauki. Bez wątpienia zasługuje na dopracowanie i wydanie.

Jury Wydawnictwa Dwie Siostry

Jury Wydawnictwa Dwie Siostry w składzie: Jadwiga Jędryas, Ewa StiasnyMaciej Byliniak przyznało jedną nagrodę główną w postaci wydania książki na podstawie projektu, trzy równorzędne wyróżnienia oraz wyróżnienie specjalne.

Werdykt jury wydawniczego


Nagroda główna: „Co to za kuleczka?”, tekst i ilustracje: Iga Ścibek, współautor tekstu: Przemysław Ścibek, Polska
 
Projekt, który nagrodziliśmy, jest świetnie skomponowaną i niemal gotową do wydania książką. Opowiada o niezwykle puchatym lisie Tutku. Przez tę puchatość ma on same problemy, które ciążą mu tak, jak jego bujne futro, i nie pozwalają cieszyć się życiem. Aż pewnego dnia Tutek znajduje małą, czerwoną kuleczkę, która sprawi, że spojrzy na siebie i swoje problemy inaczej…
Książka zachwyciła nas harmonijnym połączeniem wielu jakości: szlachetnej formy graficznej, sympatycznego, wręcz rozczulającego bohatera oraz nieprzekombinowanej treści, dzięki której przekaz łatwo trafi do dziecięcego odbiorcy. W prosty sposób mówi o sprawach, które dotyczą wielu z nas, niezależnie od wieku: o problemach z samoakceptacją oraz o tym, jak impuls z zewnątrz w zaskakujący sposób może czasem sprawić, że lepiej poznamy siebie – i zaczniemy patrzeć na siebie inaczej.
Swoją klarowność projekt zawdzięcza znakomitej konstrukcji i oszczędności użytych środków. Tekst jest prosty i zwięzły, a jednocześnie niepozbawiony charakteru. Ilustracje, stworzone za pomocą ograniczonej palety barw, są wysmakowane, a przy tym dowcipne i pełne uczuć. Artystyczna jakość łączy się w nich z komunikatywnością. Ich stylistyka jest świeża, nieopatrzona i nie podąża za popularnymi trendami. Proporcje tekstu i ilustracji są idealne – niczego nie ma tu za dużo.
Jesteśmy przekonani, że lis Tutek skradnie serca czytelników tak, jak skradł nasze.

Wyróżnienie: „Where?”, María José de Telleria, Argentyna

Autorce tego projektu udało się stworzyć intrygującą książkę z tego, co najzwyklejsze i najbardziej codzienne. Dwóch bohaterów – mężczyzna i jego pies – odtwarza w pamięci, co robili przez ostatnie minuty. Każdy z nich stara się w ten sposób odnaleźć rzecz, którą zgubił. Mężczyzna szuka klucza, pies – kości. Autorka przedstawiła ten sam ciąg zdarzeń z dwóch punktów widzenia – najpierw widzimy je z perspektywy psa, później – z perspektywy człowieka. Obie te perspektywy są tu równoważne. Dzięki tej pomysłowej konstrukcji książka wciąga czytelnika w poszukiwania i skłania do uważnej obserwacji szczegółów – a jednocześnie inspiruje do refleksji na temat różnic w postrzeganiu tych samych sytuacji przez różne osoby.
W warstwie graficznej książka jest niezwykle oszczędna – autorka ograniczyła się do trzech kolorów, a całą opowieść zbudowała z dwóch postaci, dwóch przedmiotów i nielicznych elementów drugoplanowych. Te skromne środki zostały wykorzystane z ogromną biegłością. Ilustracje są narysowane znakomicie i z wielką swobodą. Z prostych scen wyłania się tu pełen życia, wyrazisty portret psa, jego pana i łączącej ich relacji. Całość jest gotową, oryginalną książką zasługującą na wydanie.

Wyróżnienie: „Gudu & Gwai”, tekst i ilustracje: Maria-Luisa Uth, Chiny

W tej szkatułkowo zbudowanej książce gromada przedziwnych, barwnych postaci opowiada historię dwóch równie niezwykłych bohaterów: Gudu i Gwaia. Uważają się oni za dziwnych, dlatego są bardzo nieśmiali i nigdy nie opuszczają swoich domów, które znajdują się w różnych zakątkach tej samej muszli ślimaka. Pewnego dnia jednak się spotykają – i wtedy dociera do nich, że wcale nie są tak dziwni, jak im się wydawało.
Projekt zrobił na nas duże wrażenie barwnymi, mięsistymi i imponującymi niesamowitą plastyczną wyobraźnią ilustracjami. Pod tym względem wyróżnia się nie tylko na tle ogółu prac konkursowych, lecz także na tle współczesnych trendów w dziedzinie ilustracji dziecięcej. Ilustracje te są bardzo teatralne, i, tak jak czasem w teatrze, jest w nich magia, która na chwilę przenosi nas do zupełnie innej, niezwykłej rzeczywistości. Pierwszoplanową rolę odgrywa tu galeria przedziwnych postaci jak ze snu, których plastyczna niesamowitość świetnie współgra z treścią opowieści. Cała ta niezwykłość służy dobitnemu wyrażeniu uniwersalnej treści. Każdemu czasem wydaje się, że jest dziwny, ale jeśli wszyscy są na swój sposób dziwni, to i my, jako dziwni wśród dziwnych, nie musimy się tym przejmować – to w końcu całkowicie normalne.
Projekt ten jest kolejną wśród wyróżnionych prac gotową książką, nadającą się do publikacji.  

Wyróżnienie: „My Family's Hair”, Thea Lu, Chiny

Pełna wdzięku książka, w której mała dziewczynka opowiada o swojej rodzinie, przedstawiając kolejnych jej członków przez pryzmat fryzur. Okazują się one niezwykle bogatym środkiem ekspresji: mówią o marzeniach i upodobaniach, nastrojach i cechach charakteru, pochodzeniu i wykonywanym zawodzie. Projekt ujął nas lekkością i poczuciem humoru, a także afirmacją różnorodności i śmiałego, nieskrępowanego wyrażania siebie poprzez wygląd zewnętrzny. Skoro każdy z nas jest inny, dlaczego mielibyśmy wszyscy wyglądać tak samo?
Projekt jest klarownie skonstruowany, dowcipnie wymyślony i świetnie narysowany. Nie brakuje mu niczego, by mógł zaistnieć jako udana książka.

Wyróżnienie specjalne za artystyczną bezkompromisowość i nieokiełznaną wyobraźnię:
„Krowa i Krówka”, Michalina Mosurek, Polska
 
Przezabawna, zwariowana, czarno-biała opowieść o przyjaźni krowy i biedronki. Tu wszystko jest możliwe: biedronka może przegryźć krowi łańcuch i urosnąć do krowich rozmiarów, zagrać z krową w zespole „Ich Dwoje” i założyć z nią spółkę mleczarską. Projekt zachwycił nas bezgraniczną fantazją, bezkompromisowym poczuciem humoru i artystyczną swobodą. W czasie lektury czuliśmy, że autorka w czasie pracy musiała się świetnie bawić. Książka jest znakomicie, choć nonszalancko narysowana – wykonane czarną kreską ilustracje są pełne ekspresji i komizmu, ujmują inteligencją graficznego skrótu i zmysłem satyrycznym. To połączenie przywodzi na myśl najlepsze tradycje polskiej grafiki książkowej.
Projekt rozwinięty został do postaci gotowej książki. Zaprezentowany w niej typ humoru i wyobraźni sprawia, że właściwymi jej odbiorcami wydają się nam raczej dorośli i starsza młodzież niż dzieci. Jest ona jednak tak ujmująca, że postanowiliśmy przyznać jej wyróżnienie specjalne za artystyczną bezkompromisowość i nieokiełznaną wyobraźnię. Zachęcamy autorkę, by pielęgnowała te cechy i trzymamy kciuki za jej dalszą twórczość.

Jury Wydawnictwa Dwie Siostry wybrało także najciekawsze projekty, które, wraz z pracami laureatów, zostaną zaprezentowane na wystawie pokonkursowej. W związku z trwającą pandemią, nie została jeszcze ustalona formuła i termin wystawy. Informacje na ten temat można śledzić na stronie konkursu oraz w mediach społecznościowych Wydawnictwa.

Na wystawie, oprócz prac nagrodzonych i wyróżnionych, znajdą się następujące projekty:

W tej edycji konkursu nagrodą specjalną dla autorów prac nagrodzonych i wyróżnionych miały być kilkudniowe stacjonarne warsztaty masterclass z jurorami. Z powodu trwającej pandemii na razie nie jesteśmy w stanie wiążąco zaplanować tego spotkania, nie tracimy jednak nadziei i nie ustajemy w staraniach, by w tej czy innej formie się odbyło. W tej sprawie będziemy się kontaktować bezpośrednio z laureatami.

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom – autorom projektów konkursowych! Życzymy powodzenia w dalszym tworzeniu książek dla dzieci i już teraz zapraszamy do udziału w kolejnej, piątej edycji konkursu!


Chcielibyśmy także podziękować wszystkim, którzy pomogli nam przygotować, zorganizować i wypromować trzecią edycję konkursu JASNOWIDZE.

Dziękujemy partnerom konkursu: firmie Arctic Paper studiu Pigeon , fimie Europapier, Ukrainian Book Institute , Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Instytutowi Goethego w Warszawie.

Dziękujemy patronom honorowym konkursu: Ministerstwu Kultury i Dziedzictwa Narodowego Prezydentowi Miasta Stołecznego Warszawy , Narodowemu Centrum Kultury, Polskiej Sekcji IBBY Stowarzyszeniu Twórców Grafiki Użytkowej Polskiemu Towarzystwu Wydawców Książek oraz  Muzeum Książki Dziecięcej .

Dziękujemy patronom medialnym konkursu: portalowi LubimyCzytać.pl, magazynowi „KSIĄŻKI. Magazyn do czytania”, magazynowi „Nowe Książki”, „Magazynowi Literackiemu KSIĄŻKI”, portalowi  Wydawca.pl  , portalowi Xiegarnia.pl, TVP Kultura, Polskiemu Radiu RDC, Polskiemu Radiu Trójce, portalowi GRAFMAGportalowi Ryms.


Materiały prasowe.

Czwarta edycja międzynarodowego konkursu na projekt ilustrowanej książki dla dzieci JASNOWIDZE 2020 otrzymała dofinansowanie ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

pomyślnie zalogowano
Nie udało się zalogować

Nie pamiętam hasła!

Nic się nie stało.
Wpisz adres e-mail użyty podczas rejestracji, a my wyślemy Ci instrukcję resetowania hasła.

Konto o pdanym adresie email nie istnieje

Wiadomość z linkiem do zmiany hasła została wysłana na Twój adres e-mail.

pomyślnie wylogowano

rejestracja

krok 1/2

Zarejestruj się przez:
Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.
* pola obowiązkowe

rejestracja

krok 2/2

Rodzaj klienta:
Dane klienta:
* pola obowiązkowe
Udało się!

Dziękujemy za rejestrację. Życzymy udanych zakupów!

Rzeki
60,90 zł

Powiadom mnie o dostępności produktu:

Gdy produkt będzie dostępny, wyślemy powiadomienie na podany adres e-mail.
Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.
* pola obowiązkowe

Dziękujemy za zapytanie. Poinformujemy Cię, gdy tylko ten produkt będzie dostępny.

Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności.

ok